برنامه ریز تحصیلی مشاور تحصیلی در تبریز

الهام هاشم پور، دکترای تخصصی علوم تربیتی و مشاوره ، عضو انجمن روان شناسی آمریکا (apa) ، مدرس دانشگاه

10+

سال تجربه

95+

کمک به دانش آموزان

92%

کمک به والدین

23332 - برنامه ریز تحصیلی در تبریز

برنامه ریز تحصیلی در تبریز

شاید تا به الان بسیار شنیده اید که می گویند که سعی کیند در کارهایتان از یک برنامه مشخص استفاده کنید تا به موفقیت برسید. کاملا درست است که یکی از مهم ترین ها  داشتن برنامه برای تحصیل و ادامه تحصیل است. در این مقاله شما را با برنامه درسی  و برنامه ریزی برای تحصیل آشنا خواهیم کرد. پس همراه وب سایت دکتر الهام هاشم پور باشید./ برنامه ریز تحصیلی در تبریز

برنامه تحصیلی چیست ؟

برای موفقیت در کاری باید برنامه ریزی کرد و تحصیل نیز یکی از کارهایی است که اگر کی خواهید به موفقیت برسید باید برنامه ای مشخص برای مطالعه ، تست ، آموزش و یادگیری داشته باشید. یکی از دانش آموزان برای کنکور و دیگری برای امتحانات پایان ترم برنامه ریزی می کند. هر دو برنامه ای مشخص دارند و صد البته که برنامه هایشان با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

برنامه ریزی برای تحصیل چه کسانی مفید است ؟

برنامه داشتن برای تحصیل از همان ابتدای شروع تحصیل بسیار مهم است اما تقریبا در بعضی مقاطع وکنکور یکی از ضروریات موفقیت است. برای مثال اگر رشته تجربی باشید و کنکور تجربی بخواهید که شرکت کنید باید بسیار منظم و دقیق علاوه بر داشتن برنامه ریزی تحصیلی آن را انجام دهید./ برنامه ریز تحصیلی در تبریز

مراحل برنامه ریزی تحصیلی

برنامه تحصیلی چندین گام دارد که در پایین به ذکر توضیح تک به تک مراحل برنامه ریزی تحصیلی می پردازیم.

مرحله اول : هدف

گام اول برنامه تحصیلی داشتن هدف و مشخص کردن آن است. به عنوان مثال می خواهید در کنکور موفق شوید و در رشته دلخواه و دانشگاه مورد نظر قبول شوید.

گام دوم : بررسی عوامل موثر در رسیدن به هدف

مشخص کردن موارد تاثیر گذار مانند : زمان مطالعه ، منابع ، کلاس های درسی ، کلاس های تقویتی و باقی مسائل که در رسیدن شما به هدف تاثیر دارند.

گام سوم : معرفی منبع

برای رسیدن به هدف باید از بهترین و با کیفیت ترین منابع استفاده بکنید.

گام چهارم : باید دروس را همزمان پیش ببرید

کسانی که برای کنکور آماده می شوند باید مطالعه دروس را همزمان جلو ببرند بنابراین باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا بتوان تمام دروس را مطاله کرد و در بخش ها و ساعت های مختلف نسبت به شرایط دانش آموزان تعیین خواهد شد.

گام پنجم : آزمون

برای اینکه تاثیر مثبت برنامه تحصیلی را ببینیم و انگیزه بیشتری برای ادامه این برنامه ریزی داشته باشیم بهتر است بعد از یادگیری و مطالعه هر بخش در یک آزمون آزمایشی یا امتحان شرکت کنید تا بدانید تاثر برنامه چقدر به شما کمک کرده است.

انواع برنامه ریزی تحصیلی

  • برنامه ریزی برای کنکور
  • برنامه ریزی برای امتحانات پایان ترم
  • برنامه ریزی برای دانشجویان

 

 

 خانم دکتر الهام هاشم پور

خانم دکتر الهام هاشم پور یکی از برترین مشاوران تحصیلی و برنامه ریز تحصیلی در تبریز برای دانش آموزان و دانشحویان در شهر تبریز هستند که میتوانید با شماره های مندرج در سایت با ایشان در ارتباط باشید و از تجربه و دانش ایشان برای بهبود عملکرد تحصیلی خود استفاده کنید. خانم دکتر دارای دانش آموزان و دانشحویان بسیاری هستند که در حال حاضر نیز از برنامه ها و مشاوره های دکتر الهام هاشم پور استفاده می کنند و آمار قبولی در کنکور و موفقیت در تحصیل بالایی را در بین همکاران خود دارند.